دعای شش قفل

دعای شش قفل

دعای شش قفل

با عرض سلام و خوش آمدگویی خدمت شما بازدید کننده گرامی سایت مولیزی.در ادامه با ما همراه باشید تا این  دعای شش قفل را برای برآورده شدن حاجت هایتان وحل شدن مشکلات زندگی تان تقدیم شما کنم.

سپاس که تا آخر پست همراه ما خواهید بود.

دعای شش قفل چیست

در کتب اسلامی، احادیث و روایات بسیار زیادی درباره فواید دعای شش قفل آمده است. در این روایات اهمیت بسیار زیادی به خواندن این دعا داده شده است. گفته شده است که در هنگام بروز مشکلات خاص و مصیبت‌های سخت، برای باز شدن گره از مشکلات می‌توان از این دعا بهره برد.همچنین از پیامبراسلام صلوات الله علیه روایت است هر کس دعای شش قفل را در نزد خود نگه دارد یا بخواند خدا او را مشمول رحمت خود قرار داده و او را از تمام آفات حفظ می نماید و دعایش همیشه مستجاب بوده و در دنیا با عزت و احترام زندگی می کند.

دعای شش قفل با معنی

دعای شش قفل یا شش کلید دارای شش بخش مجزا بوده که به ترتیب زیر هستند:

بسم الله الرحمن الرحیم

قفل اول

متن عربی: ” بِسمِ اللهِ السَّمیعِ الٌبَصیرِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء بِرَحمتِکَ یا اَرحمَ الرّحمینِ وَ صلَی اللهُ علی مُحَمَّدٍ و ألهِ أجمَعینِ.”

سپس گرفتاری خود را ذکر کنید.

قفل دوم

متن عربی: ” بِسمِ اللهِ الٌخالقِ الُعَلیمِ الّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الًفَتّاحُ الٌعَلیمٌ بِرَحمتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ.”

سپس حاجات خود را ذکر کنید.

قفل سوم

متن عربی: “بِسمِ اللهِ الٌسَمیعِ الُعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌغَنِیُّ الٌقَدیرٌ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ.”

بیشتر بخوان بیشتر بدان  متن دعای علقمه به همراه ترجمه

قفل چهارم

متن عربی: “بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌکَریمِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ.”

قفل پنجم

متن عربی: “بِسمِ اللهِ الٌسَمیعِ الٌعَلیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَلیمِ الًخَبیرِ بِرَحمَتِکَ یا اَرحَمُ الٌرّحِمینِ.”

قفل ششم

متن عربی:” بِسمِ اللهِ الٌعَزیزِ الٌرَّحیمِ الَّذی لَیسَ کَمِثلِه شَیء وَ هُوَ الٌعَزیزِ الٌغَفورٌ فَاللهُ خَیرً حافظاً وَ هُوَ أرحَمُ الٌرّحِمینِ.”

سپس حاجت و گرفتاری خود یا دیگری را ذکر کند و از خدا بخواهد تا انشاا… برطرف کند.

معنی دعا: «خدایا چگونه تو را بخوانم و حال آنکه من منم، و چگونه امیدم را از تو قطع کنم‏ و حال آنکه تو تویى، خدایا! آنگاه که از تو نخواهم، به من عطا می کنى پس کیست که از او درخواست عطا کنم؟ خدایا! آنگاه که تو را نخوانم مرا اجابت می کنى، پس کیست که او را بخوانم تا اجابتم کند؟، خدایا! آنگاه که به‏ سوى تو زارى نکنم به من مهر آورى، پس کیست که به جانب او زارى کنم تا به من مهر آورد؟ خدایا! چنان‏ که دریا را براى موسى (درود خدا بر او) شکافتى و نجاتش دادى، از تو درخواست مى‏کنم بر محمّد و خاندانش درود فرستى و از آنچه در آن‏ گرفتارم مرا رهایى بخشى، و بر من گشایش دهى گشایشى فورى نه دیر، به فضل و مهربانى‏ات، اى مهربان‏ترین مهربانان.»

دعای شش قفل برای ازدواج

هر شخصی این دعا را بخواند و آن ایمان داشته باشد و نزد خود نگه دارد خداوند متعال مشکلات او را حل می کند(مشکلات در مسیرازدواج و….)

بیشتر بخوان بیشتر بدان  متن دعای علقمه به همراه ترجمه

دعای شش قفل صوتی

متاسفانه فایل صوتی این دعا یافت نشد.

 

دعا

دُعا، طلب و درخواست بندگان از خدا یا آنچه معبود می‌پندارند، برای رسیدن به خواسته‌هاست. در متون دینی، دعا به عنوان یکی از راه‌های ارتباط با خدا و برترین عبادت‌ها تأکید و با تعابیری مانند سلاح مؤمن و نور آسمان و زمین توصیف شده است

منبع: ویکی شیعه

 

امیدوارم از مطالب ارائه شده راضی بوده باشید.

با تشکر مولیزی.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *