و من یتق الله یجعل له مخرجا

و من یتق الله یجعل له مخرجا

و من یتق الله یجعل له مخرجا

و من یتق الله یجعل له مخرجا

به نام خدا سلام دوستان و همراهان سایت مولیزی.ممنون که سایت ما را انتخاب کردید.در ادامه با ما همراه باشید تا این آیه قرآنی و شعر حافظ را که شامل این قسمت عربی است را تقدیم تان کنم.

آیه و من یتق الله یجعل له مخرجا

این عبارت در سوره الطلاق آیه دوم واقع شده است.

آیه 2 سوره الطلاق:

فَإِذَا بَلَغْنَ أَجَلَهُنَّ فَأَمْسِكُوهُنَّ بِمَعْرُ‌وفٍ أَوْ فَارِ‌قُوهُنَّ بِمَعْرُ‌وفٍ وَأَشْهِدُوا ذَوَيْ عَدْلٍ مِّنكُمْ وَأَقِيمُوا الشَّهَادَةَ لِلَّـهِ ۚ ذَٰلِكُمْ يُوعَظُ بِهِ مَن كَانَ يُؤْمِنُ بِاللَّـهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ‌ ۚ وَمَن يَتَّقِ اللَّـهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَ‌جًا ﴿٢﴾

و من یتق الله یجعل له مخرجا معنی

معنی آیه دوم:

پس چون عدّه آنان به سر رسيد، [يا] به شايستگى نگاهشان داريد، يا به شايستگى از آنان جدا شويد، و دو تن [مرد] عادل را از ميان خود گواه گيريد، و گواهى را براى خدا به پا داريد. اين است اندرزى كه به آن كس كه به خدا و روز بازپسين ايمان دارد، داده مى‌شود، و هر كس از خدا پروا كند، [خدا] براى او راه بيرون‌شدنى قرار مى‌دهد.

و من یتق الله یجعل له مخرجاانگلیسی

 

And when they have [nearly] fulfilled their term, either retain them according to acceptable terms or part with them according to acceptable terms. And bring to witness two just men from among you and establish the testimony for [the acceptance of] Allah. That is instructed to whoever should believe in Allah and the Last day. And whoever fears Allah – He will make for him a way out

بیشتر بخوان بیشتر بدان  من حیث لا یحتسب

و من یتق الله یجعل له مخرجاکدام سوره است

این آیه در سوره مبارکه الطلاق واقع شده است.

و من یتق الله یجعل له مخرجاو یرزقه من حیث لا یحتسب

این قسمت از پایان آیه شماره2 شروع شده و با آیه شماره 3 آغاز می شود.

وَمَن يَتَّقِ اللَّـهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَ‌جًا ﴿٢﴾ وَيَرْ‌زُقْهُ مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ ۚ

سوره طلاق:

سوره طلاق شصت و پنجمین سوره و از سوره‌های مدنی قرآن است که در جزء بیست و هشتم جای دارد. نام‌گذاری این سوره به نام طلاق به دلیل اشاره به احکام طلاق در بیشتر آیات این سوره است. در بخش اول سوره طلاق از كلياتى درباره احكام طلاق همراه با انذار، تهديد و بشارت سخن گفته شده و در بخش دوم به عظمت خداوند، جایگاه پیامبر(ص)، پاداش صالحان و مجازات بدكاران اشاره شده است.

باقی ماندن بر سنت رسول خدا(ص) و امان از آتش دوزخ از ثمرات تلاوت این سوره بیان شده است.

منبع: ویکی شیعه

 

امیدوارم از مطالب ارائه شده راضی بوده باشید.

با تشکر مولیزی.

در صورت تمایل از صفحه زیر بازدید فرمایید.

من حیث لا یحتسب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *