دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده نامجو
سلام و درود به کاربران گرامی وب سایت مولیزی، در این مطلب دانلود آهنگ زیبای دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده نامجو به همراه پخش آنلاین و متن آهنگ برای شما عزیزان آورده ایم. امیدواریم از این موزیک دوست داشتنی و زیبا لذت ببرید ….
دانلود آهنگ دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده نامجو
دانلود آهنگ محسن نامجو نامه (حافظ)
پخش آنلاین
متن آهنگ دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده نامجو
از خون دل نوشتم، نزدیک دوست نامه
اِنی رَایت دهراً من هِجرک القیامَه
دارم، من از فراقش در دیده صد علامت
لَیست دُموع عَینی هذا لَنا العلّامَه
عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید
ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
****
هر چند کآزمودم، از وی نبود سودم
مَن جرّب المُجرّب حلَّت به النَدامَه
گفتم، ملامت آید گر گِرد ِدوست گردم
و الله ِما رَاینا حُباً بِلا مَلامه
عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید
ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
****
پرسیدم، از طبیبی احوال دوست گفتا
فی بُعدها عذاب فی قُربها السلامه
حافظ چو طالب آمد جامی به جان شیرین
حتی یَذوق مِنهُ کاسا مِنَ الکَرامه
عاشق شو ار نه روزی کار جهان سر آید
ناخوانده نقش مقصود از کارگاه هستی
گر اوفتد به دستم، آن میوه ِ رسیده
بازآ که توبه کردیم، از گفته و شنیده
روزی کرشمهای کن ای یار برگزیده
****
یاران چه چاره سازم، با این دلِ رمیده
شمشاد خوش خرامش در ناز پروریده
چون قطرههای شبنم، بر برگ گل چَکیده
وان رفتن خوشش بین وان گام ِ آرَمیده
چون قطرههای شبنم، بر برگ گل چَکیده
صد ماه رو ز رَشکش جَیب ِ قُصَب دریده
دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده
دنیا وفا ندارد ای نور هر دو دیده
محسن نامجو
محسن نامجو (زادهٔ ۱۴ اسفند ۱۳۵۴ در تربت جام) آهنگساز، خواننده، نوازندهٔ سهتار، دوتار، گیتار، و ترانهسرای ایرانی است.
او هماکنون در نیویورک زندگی میکند.
محسن نامجو آموزش موسیقی را از نوجوانی با نتخوانی و آواز آغاز کرد و سپس ردیف موسیقی ایرانی را ابتدا نزد رضا شاکری و سپس نصرالله ناصحپور آموخت. به گفتهٔ خودش، وی در هفده سالگی نواختن سه تار را نزد فرامرز شکرخواه فرا گرفتهاست، نامجو در دانشگاه تهران تحصیل کردهاست.
موسیقی
ویژگی کارهای نامجو «پیوند» است: پیوند سبکهای گوناگون موسیقی ایرانی و خارجی و تلفیق اشعار کلاسیک پارسی با شعرهایی که خود میسراید.
در موسیقیهای او گوشههایی از سبکهای راک، سنتی، بلوز، جاز و محلی به گوش میرسد. شعرهای مولوی، حافظ، نیما یوشیج، خواجوی کرمانی، و جامی گرفته تا شاملو و براهنی در آثار او جای گرفتهاند که گاهی عباراتی کوچهبازاری در میان ابیات آنها اضافه شدهاست.
او در این باره میگوید: «تلفیق از نظر من اپیدمی زمانهاست. تلفیق موسیقایی دو شکل دارد، یکی تلفیق ابزار است، مثلاً قرار دادن گیتار در برابر سهتار که چیز جدیدی نیست؛ و دیگری تلفیق گام که تا به حال کمتر در موسیقی ایران به آن پرداخته شده، مثلاً کافیست که دو نت از دستگاه شور حذف شود تا به گام بلوز برسیم.»[
منبع: ویکیپدیا